Jesus es viu, i a Addis

Avui a la tarda, he acompanyat uns amics metges catalans a canviar diners al mercat negre, com ja he explicat alguna altra vegada. Quan hem arribat i hem contactat amb el tio que ens havia de canviar la pasta, aquest havia d’entrar al cotxe i no hi cabia, de manera que en Txus ha decidit sortir i esperar alla mateix.
Mentre esperava, en Txus, o Jesus, ha vist com se li acostava gent demanant coses, comencant converses, etc. Mentrestant el nostre intercanvi s’allargava per culpa del transit. Amb aixo que arriba un tio d’aquests que estan mendigant a carrer i li diu al Txus que li doni diners:
– Dona’m diners
-Jo no don diners
Dona’m diners – diu el tio mentre s’esta fumant una cigarreta.
– Demanes diners i en canvi en tens prou per a comprar-te tabac.
– No, aixo m’ho han donat. Dona’m diners.
– Jo no don diners. Et puc donar un consell.
– Ah, quin?
– Deixa de fumar.
– Ah, ets cristia? Si Deu m’ajuda deixare de fumar.
– Si que ho som, pero has de deixa de fumar i despres Deu t’ajudara.
El tio ha acabat marxant, i mirant enrera cap en Txus. Mentrestant, en Txus pensava: li hauria d’haver dit que em deia Jesus, aixi la seva experiencia hauria estat completa.
Res, nomes volia compartir una d’aquelles histories que passen per aqui, i que tant m’agraden.

Deixa un comentari

