“varios”

Els dies a Addis son sempre molt parescuts. Passen moltes coses, bones i dolentes, i algunes et passen a tu, i moltes mes a altres.
M’han deixat un llibre que diu que viatjar et forca a separar-te de tu mateix, de tot el que controles, i a agafar distancia i veure les coses millor, i de forma mes objectiva. Supos que viatjar et fa mes observador, pero jo som dibuixant, i per tant aixo no ho hauria de notar gaire, pens. Aixi i tot, per aqui, sempre estic mes despert i obert a experiencies que a una altra banda no em dirien res possiblement. Per exemple, si em qued sense llum a ca meva, estare d’un amala ostia impressionant, aqui en canvi, casi m’agrada i tot. Anar e taxi es tota una aventura, l’atra nit vam agafar-ne un sense llums, plovia moltissim i el renta vidres o com es diguin aquestes coses de plastic i goma, no funcionaven. Aixo me passa a Palma i li dic que volem baixar, segur, pero a Addis, no, ja me va be…
Fa dos dies vam anar a sopar al Sheraton. Sera una aberracio, el concepte d’un lloc tan luxos en aquesta ciutat, pero es una puta meravella. Que be vam menjar, quina passada. Mira que menjam be nosatres. A la casa tenim una cuinera extraordinaria, i de nit solem sortir a llocs que estan molt be, pero lo del Sheraton, es increible.
La crisi economica mundial ha arribat tambe a Mercato. Es increible, ja no es aquella massa de gent i mercaderies com abans. Hi ha menys activitat. Es veu que d’aixo no es salva ningu. Si abans era impossible circular, ara es pot, amb dificultats, pero es pot passar. Ja veurem com en surten de tot aquest merder. Mercato suposa garn part de l’activitat economica d’aquesta ciutat. Tot ha pujat per aqui, la veritat. Abans, els anys anteriors, pagavem 20 birr, que ja es molt i preu total farangi, per a travessar la ciutat, i ara son 30. Per una altra banda, me dona la impressio que els souvenirs estan millor de preu, clar ningu compra res. I jo, que el que realment m’interessa es un arc que vaig veure a ArbaMinch l’any passat. Ara mateix hi aniria i el compraria per als meus fills, i de passada aniria a sopar de peix al Soma, i dormiria al Paradise que te una pinta collonuda, i m’oblidaria de tanta cuca…

Deixa un comentari

