estiu 2009: els primes dies (viatge, salut, emocions)

Ja hi tornam a ser. Vaig arribar dimecres a la nit, pero el viatge ja havia comencat abans, concretament dilluns vespre, quan en luke, un amic meu, arribava per a fer-me una visita pactada ara fa 3 anys aproximadament. En Luke i jo ens vam coneixer i fer amics a Etiopia, durant un viatge curt a Lalibela. Son coses d’aquelles que passen, the comfort of strangers que diuen. Pero enguany, ens haviem escrit un parell de cops, i ell m’havia anunciat la seva arribada per dillluns a les 21.35. Aixo si, jo no sabia d’on venia ni tenia el seu telefon. Ni ell em meu. Pero, com sempre amb aquestes coses, ens vam trobar, i la magia del moment i d’aquestes trobades ens va tornar a Etiopia i les nostres converses.
El dimarts, despres de treballar, vaig dinar i la meva mare me va acompanyar a l’aeroport, la resta, com sempre, dormir a ca els amics, i a les 5 de la matinada a l’aeroport. El viatge l’hem fet amb Lufthansa, i ha millorat molt respecte l’any passat, la veritat. Res, vam arribar dimecres a les 7 de la tarda, i despres de deixar els trastos al Decent Pension, ens vam anar a veure qui trobavem. Despres de sopar amb amics, a la tornada a la nostra habitacio, ens esperava un exercit temible de cucaratxes. El bany estava ple, aixi que li vaig dir a na Kaja que no entras, i m’hi vaig ficar, vaig tancar la porta darrera, i armat amb dues sabates crocs de l’arenal, vaig comencar la matanca!
Quan vaig acabar, em vaig dedicar a l’habitacio en si, que tambe en tenia un grapat. En aquests moments tan intensos, i on ja et trobes amb tu mateix i amb l’animal que tens dins, vaig comencar a carregar-me les cries, com mes petites millor! Arriabat a aquest punt, na Kaja me va tirar en cara el meu comportament medieval, i ho vaig deixar anar, per a anar a dormir tranquilament.
Ahir me vaig despertar una mica desubicat, i sobretot amb una lumbalgia d’escandol, que m’obliga a caminar com un vellet, ja tenc 40 anys, i que me va fer telefonar al metge a la recerca de la injecci’o de voltaren perduda! Finalment, a les 15.30 de la tarda, i despres d’una visita a l’orfenat de les sisters a siddist kilo per feina, vam entrar a una farmacia, i n akaja va comprar la xeringa, agulla i injeccio. La resta, va ser entrar a una clinica privada per a posarme-la, a canvi de 2 birr. Quina experiencia! Em van fer entrar a una consulta diminuta, amb un senyor que reia i em mirava i em demanava que em baixas els calcons. Na kaja, deia que volia fer fotos, i jo nomes li deia al senyor que deixas de mostrar-me l’agulla o m’acubaria. Finalment va fer sortir a na kaja, que aixi i tot va fer la foto per la finestra, i amb flash, mentre el senyor reia HAHAHA, en pla malevol. Jo li havia preparat la meva anca esquerra, la comunista la mes acostumada a sofrir, i el tio va i me la clava a la dreta, sempre mes debil, mes apijada i a mes a mes, no preparada o avisada pel meu cervell de que estaven a punt d’apunyalar-la! Res, tot va anar be. Jo crec que va ser una experiencia religiosa, perque ja a siddist kilo amb les monges, i conscient de que en acabar em tocava injeccio, ja me trobava millor, i no anava tan doblegat, i nomes entrar a la clinica, que ja ni em feia mal! A sobre, el tio de l’agulla, quan va mullar el cot’o en alcohol, no em va fregar el cul com a ca nostra, sino que em va fer una creu!
A la sortida pero, m’ho van explicar tot, allo no era una creu. Aquell senyor, com la majoria dels que fan aquesta feina, son exmilitars, i el que m’havia fet era un punt de mira. A mes a mes, es veu que son coneguts per llencar l’agulla a distancia! Ah, aixo darrer, tambe ho fan a la repuvlica txeca, diu na kaja. No hase falta dise nada mas…
Avui, ha estat un dia d’aquells que es recorden sempre. hi ha uns nins que fa tres anys que esperaven familia i avui han sortit. Un d’ells es intim del meu fill petit. Les emocions estan al maxim. Gairebe com sempre aqui.

Deixa un comentari

