un poc de tot…

Avui el post sera d’aquells mesclats, un poc de tot. Comencare per dir-vos que quan vam partir d’Addis, vam deixar part del nostre equipatge a la casa cuna ja que no necessitavem dur-lo tot i aixi economizavem espai al 4×4. Pero ens vam deixar unes llances que havia comprat a Churchill, i quan vam anar cap al cotxe ens vam adonar que les hauriem de dur amb nosaltres tot el viatge. De manera que el nostre cotxe es molt identificable, ja que ara te unes llances a un costat del portabultos, a les que recentment s’ha unit un pal de ferro de capella de Lalibela, comprat per n’Alemu… Si hem de fer una mica de balanc del que duim fins ara de viatge, avui hem arribat a Gondar, em quedaria amb un grapat de coses. De Dessie, clarament amb el dinar a l’hotel Ghion, on n’Efrem i jo vam compartir injera amb en Solomon, en Tamrad, i n’Antena, o aixi sonava el seu nom! que era el conductor de l’altre 4×4 (en vam necessitar 2). Va ser molt divertit, i el menjar molt be, i ja des de l’anada al bany a fer-nos les mans netes que allo pareixia una marxa militar… De Lalibela, evidentment em quedare sempre amb na Kumneguer, pero tambe amb la immensa papallona d’ales de diferents matissos del color negre que ens vam trobar a un dels tunels per a passar entre les esglesies. Per una altra banda, tambe he de parlar de l’altre grup de viatgers que ha compartit un part del nostre itinerari aquests dies. Es tracta de 5 catalans, 4 al.lotes i un al.lot acompanyats per un etiocuba, i tots treballant amb nosaltres a la casa cuna aquests darrers dies. Son molt divertits i molt bona gent. A mes a mes, s’han apuntat a l’ambaixada espanyola per questions de seguretat, pero no els importa que el seu conductor mastegui chat mentre condueix! Apart d’ells, com cada any, hem trobat altres grups de viatgers catalans, i es que som molt internacionals. El clima ha estat l’altre gran protagonista fins ara. A 4000 metres d’altitud, hem tengut nevades, pluja, sol, de tot… Lalibela, sempre tan mistica, encara ho pareix mes amb tota la boira que flotava damunt Lasta. I el cami d’avui, partint a les 5 i mitja de la matinada, ha estat especialment marcat per la boira. Nomes fins que hem fet l’aturada obligada del pixo, o la caca… com ha estat el meu cas. I perdonau que em posi amb detalls tan intims, pero que vos puc dir, tenc ganes de contar-ho. Estavem a gran alcada, tenia caca, hem aturat, i he cercat el lloc perfecte, apartat de la carretera, una mica costa per avall, entre els arbres, i tot un vall verd i precios davant jo per a contemplar mentre feia la feina. Pero clar, aixo es Africa, aqui mai estas tot sol, i han comencat a sortir nins de per tot, pastors, i finalment cabres! Per per acabar d’arreglar el tema, totes les cabres i la seva pastora han vengut a davora jo. Jo no m’he mogut, les he mirades, i he decidit gaudir del moment amb tranquilitat. Pero clar, aixo es Africa com ja he dit, i les coses mai acaben com un pensa, i resulta que uns 100 metres mes abaix hi havia una colonia de monees, que eren objectiu d’un atac terrible amb pedres i fones per part dels nens i pastors a uns metre mes amunt que jo, aixi, que allo ha acabat definitivament amb la pau del meu moment intim amb la natura, les cabres i la pastora. He acabat, m’he pujat els calcons amb dignitat, la poca que em queda, i he anat cap al cotxe. De l’arribada a Gondar avui, nomes em puc quedar amb una cosa: els meus fills mirant la barrera i les parets de l’orfenat des del nostre cotxe, i n’Efrem senyalant on tenien els nadons, mentre passavem per Azezo (on va neixer ell), ja a les afores de Gondar… De fet ara mentre escric, n’Alemu es a visitar l’orfenat de les misioneres on van estar una temporada tots dos, Be, primer separats, despres ja reunits. N’Efrem s’ha estimat mes no anar-hi, aixi que aqui estam tots dos, connectats a internet!

Deixa un comentari

