Dallol

Fa poc vaig decidir-me a començar la recerca d’informació per a viatjar fins a Dallol. En principi, de la meva família, l’únic que m’acompanyaria seria n’Alemu (l’únic interessat) però ara n’Efrem ha dit que s’ho pensarà (ja que té un parell d’anys per a fer-ho) i na Kája ja ha confirmat la seva participació a l’expedicó. El nostre itinerari cobrirà bona part de la depressió de Danakil, passant una nit com a mínim al cim de l’Erta Ale, un volcà actiu, visitant el desert de sal i convivint i compartint trajecte amb una de les caravanes de camells dels Àfars.

Si podrem fer tot això està per veure, però aquesta és la intenció: passar 7 dies a l’infern, amb suficient aigua per a evitar problemes d’orina i deshidratació. El tema de l’orina és important especialment en el meu cas, ja que és el meu punt dèbil.

Per cert, l’agressivitat dels Àfar, o la seva fama millor dit, no deixa de donar-me sorpreses com ara aquesta: pareix ser que era costum seva tallar-li els testicles als estrangers i que la mesura de la seva hombria era el nombre de homes morts a les seves mans! Això sí, ells ho neguen i diuen que això es fa a Somàlia.

Una altra curiositat seria els seus pentinats, al més pur estil afro, i que els té ocupats una bona part del dia, amb la funció de protegir-se el cap del sol.

La seva dieta, varia de la injera amb carn de cabra o camell (té molt de greix) i productes lactis, i casi no mengen verdures.

Bé, esper tornar amb els meus collons al seu lloc, o sigui, al coll…

Deixa un comentari

