la calor i la medicina…

Aixo de Txequia te aquestes coses. Fa molta calor, i jo tenc molta mandra, i a damunt l’ordinador no reconeix la camera i no puc afegir les fotos com havia promes. Cap problema, dimarts ja serem a Mallorca i alla anire posant imatges, sempre que superi aquesta mandra cronica.

Mentrestant, deixau-me que vos conti l’experiencia viscuda avui. he acompanyat a na Kaja a un metge, be, doctora supos ja que era una dona, que ens ha parlat d’energies, i ens ha mostrat una maquineta que cercant els punts d’energia natural del nostre cos, i sempre segons la medicina milenaria xinesa, a les nostres mans, ens pot fer una mena de diagnostic de com estam de salut. Be, na Kaja, ho ha provat i he de confessar que li ha endevinat els dos problemes de salut actuals que te. Jo no m’he atrevit, perque la meva condicio d’esceptic em supera. Allo de que et vagin picant amb un boligraf electronic a punts dels dits de la ma i del peu, m’ha parescut un obstacle insuperable. Aixo si, despres et donen uns productes naturals que et curaran o ajudaran d’alguna manera. Jo sempre he estat mes de les analitiques de sang i orina, pero aixo es molt mes divertit.

A Etiopia no tenen vacunes per a la meningitis en tot el pais, i aixo que fa un any van patir una epidemia que va obligar al govern a engegar una campanya de vacunes a nivell nacional – amb molt poc exit, per cert- i mentrestant, nosaltres al primer mon -per allo de que ve primer que els altres, i que realment s’hauria de dir l’unic mon ja que el segon m’es totalment desconegut i el tercer i quart no compten igualment- podem jugar amb maquinetes electroniques que ens ajuden a diagnosticar malalties de forma preventiva…

Ara record una conversa d’aquest estiu amb un metge, precisament parlant de la vacuna de la meningitis, on jo li demanava on la podia comprar, i ell em recordava que a Etiopia, no en tenen de vacunes d’aquestes. A damunt, algu em va suggerir – molt oportunament per cert- comprar-les a ca nostra i enviar-les. Quin mon en que vivim, que un problema tan greu es pot solucionar tan facilment. La prioritat del nostre mon es clara, i cruel: si pots pagar, tot anira be. I si no tens diners, ido, ja sabeu…

Deixa un comentari

