saludar a tot cristo…

Els etiops tenen la santa costum de saludar-te quan et veuen pel carrer. Estic parlant de gent que no et coneix de res, pero que el fet de veure un blanc passejant-se, els impulsa a cridar “hello”, o “you!”, etc. Si em diuen Zizou, es que ja em coneixen…

Clar, avui, m’imaginava un negre passejant per Palma, i que tothom el miras i el saludas, fins i tot efussivament, en pla: “ei! Thierry Henry!” o qualsevol altre nom d’un negre famos. No se, ja m’enteneu, al mon blanc, als negres els criden tambe, pero no sol ser res agradable. Fins i tot, per a molt s blancs, dir-li negre a un negre… es insultar-lo. Que li hem de fer: son diferencies culturals, i diferencies de gent que no te cervell i gent que si que en te. Per exemple, ells es queden mirant, fixament, com si volguessin alguna cosa amb tu. Aixo no vol dir res dolent. Aqui, es pot mirar. I a Africa, la gent tambe es pot tocar. La veritat es que es molt agradable. Aqui, la gent es toca molt, i solen fer mes renou tambe. Aixo si, els etiops en general, xerren molt baixet.

Ara be, amb tot aixo, no vull dir que no em cansi aixo de saludar tothom que em trobi pel carrer, que si que arriba a cansar, que tots et saludin (sempre generalitzant). Aixo si, el que ja no aguant de cap manera, es trobar-me un altre blanc pel barri o el carrer Bole, i que el tio em saludi, nomes perque tots dos som blancs! O igual, avui es que estic molt positiu (deu ser Africa que em fa molt de be), i el blanc en questio esta tan integrat a la cultura etiop, que ja et saluda com si fos un d’ells. Si m’agrada mes aquest final…


Dema, 4×4, carretera, camells, Kombolcha, Dessie, dissabte anar a noces, diumenge tornada. Si tenc ocasio, escriure, si no, ja sera la setmana vinent. Fora pressa, fora stress, visca l’Africa…

Anuncis

Deixa un comentari

